diumenge, 14 de novembre del 2010

MARCADORS SOCIALS

En un sistema de marcadors socials els usuaris guarden una llista de recursos d'Internet que consideren útils. Les llistes poden ser accessibles públicament o de forma privada. Altres persones amb interessos similars poden veure els enllaços per categories, etiquetes o a l'atzar.

També categoritzen els recursos amb '*tags' o 'etiquetes' que són paraules assignades pels usuaris relacionades amb el recurs. La majoria dels serveis de marcadors socials permeten que els usuaris busquin marcadors associats a determinades '*tags' i classifiquin en un rànquing els recursos segons el nombre d'usuaris que els han marcat.

La seva popularitat va creixent i la competició ha fet que els serveis ofereixin una mica més que compartir marcadors i permetin vots, comentaris, importar o exportar, afegir notes, enviar enllaços per correu, notificacions automàtiques, *rss, crear grups i xarxes socials, etcètera.


Un dels marcadors socials més coneguts és Delicious, un servei de gestió de marcadors socials en web. Permet agregar els marcadors que clàssicament es guardaven en els navegadors i categoritzar-los amb un sistema d'etiquetatge denominat *folcsonomías (*tags). No només pot emmagatzemar llocs webs, sinó que també permet compartir-los amb altres usuaris de Delicious i determinar quants tenen un determinat enllaç guardat en els seus marcadors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada