dilluns, 15 de novembre del 2010

MICROBLOGGING - TWITTER

El Microblogging, tal com el seu nom indica, es deriva d'un bloc convencional, estableix un vincle entre reds socials i telefonia celular. És una aplicació web que permet insertar missatges reduïts, amb un límit d'uns 150 caracteres, és com un bloc reduït i la manera de col·laborar és mitjançant la web, via e-mail, telefonia mòbil i missatgeria instàntania, és a dir, pots col·laborar des de qualsevol lloc simplement amb un dispositiu mòbil.

El concepte que té algo més d'un any d'existència, va surgir en els últims mesos de la mà de Twitter, el pioner i més popular servidor de microblogging, que es manté als llocs més alts de Technorati.
Els alumnes poden compartir treballs, activitats i molt més, a més de comunicar-se. Alguns dels usos que podem aplicar amb el Twitter a l'aula poden ser els següents:
  • Tweets històrics. Preguntar als alumnes què escriurien a Twitter personatges històrics de rellevància en moments històrics. Per exemple: ¿Què "twittearia" Camilo José Cela la nit abans de rebre el premi Nobel en 1989?
  • Monitorizar els tweets relacionats amb punts d'interès.Twitterfall ens mostra tots els tweets en els que apareixen las paraules que volem, actualitzant-se en temps real. Per exemple, podem veure tots els tweets en els que apareixi la paraula "zapatero", "rajoy", "crisis", "literatura", "astronomia", "física", etc.
  • Resum. Demana als alumnes que llegeixen un article i el resumin amb un tweet.
  • Escriptura creativa / debat. S'escriu en Twitter el començament d'una història i es deixa que els alumnes la continuïn. No es pot escriure de nou fins que no hagin escrit tots.
  • Comunicar als pares la marxa de la classe. Es crea un compte especial (per a no barrejar identitats) i es posa en coneixement dels pares.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada